Veelgestelde vragen

Antwoord op al jouw vragen

Heb je een vraag?

Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten en service.

Een andere vraag?

Staat je vraag er niet tussen? Contact opnemen met de klantenservice is heel gemakkelijk. U stuurt uw vraag of klacht naar het volgende emailadres info@emco.nl, zodra wij uw mail binnen hebben gaan wij direct aan de slag met uw vraag.

Alles over je bestellingen en bestelproces

Bestellingen en bestelproces

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Kies je product en voeg deze toe aan de winkelwagen. Als u meerdere producten tegelijk wilt bestellen kunt u het volgende product uitkiezen en vervolgens ook toevoegen aan de winkelwagen.

Hoe ziet het bestelproces van een product eruit?
  • Stap 1: kies je product, geef de goede oplage aan
  • Stap 2: Upload je eigen ontwerp of gebruik ons eigen ontwerp tool om tot een mooi ontwerp te komen. Let op, check altijd of je ontwerp correct is en of er geen fouten in zitten.
  • Stap 3: Klik op toevoegen aan de winkelwagen en rond je bestelling af. 
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Of u uw bestelling kan wijzigen of annuleren hangt af van het productieproces, zodra het ontwerp gemaakt is en bedrukt is, kunt u uw product niet meer wijzigen of annuleren. Is dit niet het geval dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de mail of telefoon. u ziet de status van de bestelling in een overzicht op de emco site onder ‘mijn account’

Kan ik een account aanmaken en wat zijn de voordelen?

ja, een account aanmaken kan en is heel simpel, klik rechtsboven in op inloggen, druk op account aanmaken, vul uw persoonlijke/zakelijke gegevens in en klik op account aanmaken. De voordelen van een persoonlijk/zakelijk account zijn dat je een gemakkelijk overzicht hebt van je bestellingen, facturen en adressen.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?
Alles over drukwerk & ontwerp

Drukwerk & ontwerp

Welke bestandsformaten kan ik uploaden voor mijn drukwerk?

zorg dat het formaat van uw document precies de afmeting heeft van het gebied wat u wilt bedrukken, dit is precies het gebied wat u overhoudt nadat we het product op maat hebben gesneden.

Wat zijn de aanleverspecificaties voor drukklare bestanden?

Zorg er ook voor dat u uw bestand altijd uploadt als een pdf(voorkeur vanwege kwaliteit en opmaak behoud) , JPG of PNG en vergeet niet uw bestand te controleren op fouten 

Kan ik mijn eigen ontwerp aanleveren?

Ja, u kunt uw eigen ontwerp aanleveren in een PDF, JPG of PNG bestand. Let wel op dat de afmetingen van het ontwerp kloppen en dat er geen fouten in het ontwerp zitten. Anders kunt u altijd nog gebruik maken van ons eigen ontwerp tool die in de site zit gebouwd om uw ontwerp te perfectioneren.

Bieden jullie ook ontwerpdiensten aan?

Momenteel bieden wij geen design diensten aan. Echter hebben wij wel een ingebouwde ontwerp tool die u kunt gebruiken zodat u het eigen ontwerp precies naar wens kan afstellen.

Kan ik een proefdruk ontvangen voordat ik een grote oplage bestel?

Ja, een proefdruk voor een grote oplage is mogelijk, echter worden hier wel kosten in rekening mee gebracht.

Alles over je levering, verzending & retour

Levering, verzending & retour

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van de bestelling is te zien bij het selecteren van een product. Onderaan de pagina wordt duidelijk weergegeven wat de verschillende leveropties zijn (standaard of versnelde levering)

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U kunt uw bestelling volgen door in te loggen op de site, dan kunt u vervolgens naar ‘mijn account’ en hier vind u het overzicht van uw bestellingen. Ook vind hier uw eerdere bestelling die u heeft gedaan. 

Wat als mijn drukwerk beschadigd of verkeerd geleverd is?

Als uw drukwerk beschadigd is of verkeerd geleverd dient u foto’s van de schade of levering op te sturen naar ons mailadres, zodra wij deze hebben ontvangen nemen wij contact met u op over eventuele vergoeding of nieuwe levering. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Als u niet thuis bent op het moment van levering, laat de bezorgdienst een bericht achter. In veel gevallen wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden of kunt u het ophalen bij een afhaalpunt in de buurt.

Alles over betaling, facturatie & kortingen

Betaling, facturatie & kortingen

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Wij accepteren de meest gangbare betaalmethoden zoals iDEAL, creditcard (Visa/Mastercard), PayPal en overboeking. Bij het afronden van uw bestelling kunt u de gewenste methode kiezen.

Bieden jullie staffelkorting aan bij grote oplages?

Ja, wij maken gebruik van staffelkorting.

Krijg ik een factuur bij mijn bestelling?

Ja , de facturen worden per e-mail verzonden zodra de bestelling is verzonden. 

Kan ik een kopie van mijn factuur opnieuw opvragen?

Ja, u kunt in uw account onder het kopje ‘Bestellingen’ of ‘Facturen’ altijd eerdere facturen downloaden. Heeft u geen account? Neem dan contact met ons op via e-mail, dan sturen we u de factuur opnieuw toe.